İçeriğe geç

Cayma Hakkının Geçerli Olmadığı Ürünler Nelerdir

Cayma hakkı hangi ürünlerde yok?

“Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ve somut bir ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler” Cayma Hakkı Yönergesi’nin kapsamına girmemektedir.

Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?

İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…

Hangi ürünler iade edilemez?

Belirli bir tarihte veya dönemde kullanılması gereken konaklama, eşya taşımacılığı, araç kiralama veya eğlence gibi hizmetlerde tüketicinin cayma hakkı bulunmamaktadır.

Cayma hakkı hangi durumlarda kullanılamaz?

(1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça tüketici, aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: a) Tüketicinin kişisel ihtiyaçları veya istekleri doğrultusunda üretilen mallara ilişkin sözleşmeler, b) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

Mağazadan alınan üründe cayma hakkı var mı?

Yasaya göre mağazadan nakit alışverişlerde, kusur olmadığı sürece ürünü iade etme veya değiştirme hakkı yoktur. Üründe kusur varsa tüketici 6 ay içinde bunu fark ederse iade veya değişim talebinde bulunabilir.

Ne gibi durumlarda cayma bedeli ödenmez?

İnternet hızının düşük olması gibi sebeplerden dolayı internetin beklenen verimi sağlamadığı durumlarda Tüketiciyi Koruma Kanunu uyarınca iptal bedeli ödemeden aboneliklerinizi iptal ettirebilirsiniz.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.

2 el üründe iade olur mu?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Sözleşmeden cayma hakkı kaç gün?

Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satın alma “mal” içinse, süre malın teslimi ile başlar; satın alma “hizmet” içinse, hizmet sözleşmesinin akdedilmesi ile başlar.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

İç çamaşır iadesi oluyor mu?

İç giyim ürünleri, tek kullanımlık şifre ile tüketiciye sunulan hizmetler, vücut bakım ürünleri vb. kozmetik kremler vb. ürünlerin iadesi, kullanılmamış olması koşuluyla mümkündür. Kullanılmış iç giyim ürünleri veya açılmış ve kullanılmış parfümler cayma hakkı kapsamında değişim kapsamına girmemektedir.

Açılmış parfüm iade edilir mi?

Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vb. ürünler iade edilemez.

Çayma hakkımı nasıl kullanırım?

Tüketici, cayma hakkını satıcıya, tedarikçiye veya aracı hizmet sağlayıcıya karşı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla kullanmalıdır. Cayma hakkı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla, yani SMS, e-posta, internet, CD, DVD, hafıza kartı gibi araç veya medya aracılığıyla kullanılabilir.

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketicilere mağazalardan satın alınan ürünlerden cayma hakkı tanımamaktadır. Yasaya göre, mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Ayıplı ürün nedir?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

14 gün içinde cayma hakkı nasıl kullanılır?

Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir. Satıcıya cayma hakkınızı bildirirseniz ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir.

Elektronik ürünlerde cayma hakkı kaldırıldı mı?

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yapılan değişiklikle cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayar sözleşmelerinde cayma hakkı 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren kaldırılmış olmakla birlikte tüketici ayıptan doğan haklarını kullanmaya devam edebilecektir. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre…

2 el üründe iade olur mu?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Zenci Escort