Bürokratik lider ne demek?
8) Bürokratik Liderlik Bu liderlik tarzı; liderin kurallara, prosedürlere ve hiyerarşik yapıya sıkı sıkıya bağlı kalarak yaptığı liderliktir.
Bürokratik yönetim ne demek?
‘Bürokrasi’ kelimesi ‘büro’ (hükümet daireleri, devlet işlerinin görüldüğü yerler) ve ‘cratie’ (yönetim) ve ‘güç’ kelimelerinin bir araya gelmesiyle oluşmuş bir terim olup, en genel tanımıyla devlet kurumlarının egemenliğini ve gücünü ifade etmektedir1.
Otokratik liderlik ne demek?
Otoriter bir lider, otoriteyi merkezileştiren ve resmi güç, ödüllendirme gücü ve cezalandırma gücü kullanan bir liderdir (Daft 1991: 375). Otoriter liderleri “anlatı” liderleri olarak tanımlamak mümkündür. Bu tür liderler, çalışanlar tarafından yapılacak işi yapılandırır.
Bürokratik oligarşi ne demek?
Bürokratik mutlakiyetçilik veya bürokratik oligarşi, demokratik devletlerde atanmışların seçilmişler üzerindeki egemenliğinden kaynaklanan, bürokratların her durumda söz sahibi olduğu sözde demokratik sistemlerdir. Bu durumda, devlet kontrolü ve yönetimi ulustan atanmış kişilerin bulunduğu üst konseylere ve kurumlara geçer.
Bürokratik ne anlama gelir?
Bürokrasi, bir toplumun en altından en üstüne doğru daralan bir yapıda örgütlenmiştir; kişisel olmayan genel kurallara ve çalışma prensiplerine göre işleyen bir dizi sistem ve kuraldır. Resmi amacı idari işlevler olsa da, pratikte bazen yorumlar nedeniyle resmi olmayan etkilere karşı savunmasız olabilir.
Bürokrat diye kime denir?
Bürokrat, bürokrasinin bir üyesidir. Herhangi bir büyüklükteki bir organizasyonun yönetimini oluşturan kişi veya kişiler, ancak terim genellikle bir hükümet veya kurumsal kuruma ait birini ifade eder.
Bürokratik görüş nedir?
Bürokrasi, sözlükte “devlet işlerinin yürütülmesinde yazışmalara ve bürokrasiye aşırı önem verilmesi” şeklinde tanımlanmaktadır (Ataman, 2001: 92). Bürokrasi, devletin bütün alanlarını etkileyen bir olgu olup, devletin yurttaş gözünde somutlaştığı noktayı ifade eder.
Bürokratik düşünce nedir?
Bürokrasiye İlişkin Farklı Tanımlar Bu anlamda bürokrasi, “verimsizlik”, “yavaş çalışma”, “kuralcılık”, “bürokrasi”, “sorumluluktan kaçınma”, “yetkiyi devretmede isteksizlik”, “otoriteye aşırı bağımlılık” gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade eder.
Bürokratik sistem ne demek?
Genel kurallara ve ilkelere göre çalışan ve bir toplumda aşağıdan yukarıya dar bir yapıda örgütlenmiş profesyonel olarak atanmış görevlilerden oluşan bir gruptur. Ayrıca devlet yönetiminde herhangi bir faaliyeti gerçekleştirmek için uyulması gereken izin, yetki, imza ve kuralları da ifade eder.
Kaç çeşit liderlik tipi vardır?
Bunlar temel olarak; İşlemsel liderlik, dönüşümsel liderlik, karizmatik liderlik, stratejik liderlik ve hizmetkar liderliktir. Bu liderlik türleri aşağıda açıklanmıştır. – İstisnalarla yönetim: İstisnalarla yönetimin iki temel boyutu vardır.
Vizyoner liderlik ne demek?
Vizyoner liderlik, insanları toplu olarak etkileyebilecek ve harekete geçirebilecek vizyonlar yaratma ve iletme yeteneğidir. Yönetim, yapılması gereken işi görme ve vizyonları takip etmek için insanları görevlendirme gücüdür, diğer insanları değil.
Hümanist lider ne demek?
Hümanist liderler Paternalist davranışları vurgulayan hümanist liderler, çalışanlara karşı korumacılığı vurgularlar, bu bazen aşırıya kaçabilir. Ödül sistemini sıklıkla kullanan hümanist liderler, duygusal liderlikle motive eder ve bazen orta kademenin fikrini ararlar.
Bürokratik otoriteryan rejim nedir?
Bürokratik-askeri-otoriter rejimler “askeri subaylar ve teknokratlardan oluşan bir koalisyon tarafından yönetilen rejimlerdir. Bu rejimler bürokratik zihniyetleri çerçevesinde pragmatik davranırlar.” şeklindedir.
Bürokratik örgüt nedir?
Bürokratik örgütlenme: Max Weber Bilimsel anlamda, bürokrasi belirli bir örgütlenme ve liderlik biçimini ifade eder. Weber’e göre, bürokrasi “geniş bir alanda toplumsal eylemleri ve hareketleri rasyonel ve nesnel ilkelere göre düzenleme sürecidir.”
Oligarşik yönetim ne demek?
Oligarşi veya takım gücü, küçük ve ayrıcalıklı bir grubun iktidarda olduğu bir hükümet biçimidir. Oligark terimi, oligarşinin üyesi veya destekçisi olan bireyleri veya grupları tanımlamak için kullanılır.
Bürokratik görev nedir?
Genel kurallara ve ilkelere göre çalışan ve bir toplumda aşağıdan yukarıya dar bir yapıda örgütlenmiş profesyonel olarak atanmış görevlilerden oluşan bir gruptur. Ayrıca devlet yönetiminde herhangi bir faaliyeti gerçekleştirmek için uyulması gereken izin, yetki, imza ve kuralları da ifade eder.
Bürokratik hiyerarşi nedir?
Modern kullanımda, modern bürokrasi dört özelliği içerecek şekilde tanımlanmaktadır: hiyerarşi (açıkça tanımlanmış yetki alanları ve iş bölümü), süreklilik (yöneticilerin yapı içinde tam zamanlı maaşlar ve terfiler aldığı bir yapı), tarafsızlık (yerleşik kurallar ve düzenlemeler). Modern kullanımda, modern bürokrasi dört özelliği içerecek şekilde tanımlanmaktadır: hiyerarşi (açıkça tanımlanmış yetki alanları ve iş bölümü), süreklilik (yöneticilerin bürokratik yapı içinde tam zamanlı maaşlar ve terfiler aldığı bir yapı), nesnellik (keyfi eylemlerden ziyade yerleşik kurallar ve davranış kuralları)
Bürokratik görüş nedir?
Bürokrasi, sözlükte “devlet işlerinin yürütülmesinde yazışmalara ve bürokrasiye aşırı önem verilmesi” şeklinde tanımlanmaktadır (Ataman, 2001: 92). Bürokrasi, devletin bütün alanlarını etkileyen bir olgu olup, devletin yurttaş gözünde somutlaştığı noktayı ifade eder.
Bürokratik davranış nedir?
Bürokrasiye İlişkin Farklı Tanımlar Bu anlamda bürokrasi, “verimsizlik”, “yavaş çalışma”, “kuralcılık”, “bürokrasi”, “sorumluluktan kaçınma”, “yetkiyi devretmede isteksizlik”, “otoriteye aşırı bağımlılık” gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade eder.