Araçlarda ateşleme sistemi nasıl çalışır?
Buji, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımını tutuşturan makine parçasıdır. Bujiler, iki elektrot arasında yüksek voltajlı akım geçirerek kıvılcım üretir. Bu kıvılcım, silindirdeki basınçlı yakıtı tutuşturur. Motorun “yanma süresi” bu şekilde elde edilir.
Ateşleme sisteminin parçaları nelerdir?
PARÇALAR: Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur.
Ateşleme sırası nasıl olur?
Otto motorlarında ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile tutuşturulmasıyla gerçekleşir. 4 zamanlı motorlarda 4 zaman şu şekildedir: emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genleşme; güç zamanı olarak da adlandırılır), egzoz.
Motorda ateşlemeyi ne yapar?
Buji, benzinli motorlardaki ateşleme sisteminin temel elemanlarından biridir. Araba motorlarında genellikle silindir başına bir buji bulunur. Distribütörlü araçlarda, distribütör kapağından gelen indüksiyon akımı buji aracılığıyla yanma odasına iletilir. Buji, yanma odasında bir patlamaya neden olur.
Ateşleme bobini nasıl çalışır?
Araç motorunda ateşleme işleminden sorumlu bir bileşen vardır. Bu parçaya ateşleme bobini denir. Bobin, araçtan aldığı 12 voltluk sürekli akımı aralıklı 30.000 voltluk bir akıma dönüştürür. 30.000 volt aracın bujilerine iletilir ve yanma bu şekilde gerçekleşir.
Buji kaç volt ile çalışır?
Yanma odasındaki hava-yakıt karışımının yanmasını sağlayan buji, bu işlem sırasında voltaj farkları nedeniyle bir kıvılcım üretir. Ateşleme bobininden gelen 20.000 ila 100.000 volt arasındaki bir voltaj, bujinin elektrotları arasındaki kıvılcımı üretmek için kullanılır.
4 silindirli motor ateşleme sırası nasıl?
Bu dört zamanlı çevrim sürekli olarak kendini tekrar eder ve motor için güç üretir. 4 silindirli motorlara sahip araçlarda çalışma sırası genellikle 1-3-4-2 ve 1-2-4-3’tür. Bu sıra ateşleme sırasını gösterir.
Ateşleme kaynağı nedir?
Tutuşma Kaynakları Patlamaya neden olan koşullar oluştuğunda, patlamanın meydana gelmesi için bir tutuşma kaynağının mevcut olması gerekir. Bu yangın ve kaynakları genellikle; Elektrikli ekipmanlar, sıcak yüzeyler, mekanik sürtünme ve kıvılcımlar, açık alevler ve statik elektrikten kaynaklanır.
Bobin elektriği nereden alır?
Bujinin üstünde bulunan ateşleme bobinlerine 12V ve sinyal gücü sağlayan bir elektrik kablosu ve soketi vardır. Her silindir için bobin birincil devre kontrolü Motor Kontrol Ünitesine (ECU) bağlıdır.
Buji nasıl ateşleme yapar?
Bu küçük mucizevi parça her silindirde ve motorun yanma odasında bulunur. İşlevi, yakıt-hava karışımını tutuşturarak silindirin patlamasını başlatmaktır. Bu işlem, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı bir akımın buji dişleri arasında bir kıvılcım oluşturmasıyla gerçekleşir.
Buji sıralaması yanlış olursa ne olur?
Ateşleme sırası yanlışsa veya gecikmeliyse, motor düzgün çalışmaz. Yakıt-hava karışımı yoksa veya ateşleme gerçekleşmeden önce kıvılcım silindire iletilebilir. Ya çalışmakta zorlanır ya da hiç çalışmaz.1 Temmuz 2022Ateşleme sırası yanlışsa veya gecikmeliyse, motor düzgün çalışmaz. Yakıt-hava karışımı yoksa veya ateşleme gerçekleşmeden önce kıvılcım silindire iletilebilir. Ya çalışmakta zorlanır ya da hiç çalışmaz.
Benzinli motor nasıl ateşleme yapar?
Benzinli motorlarda, silindirlerde sıkıştırılan yakıt-hava karışımı bir elektrik kıvılcımı ile ateşlenir. Bujinin elektrot uçları arasında oluşan yüksek voltajlı kıvılcım, silindirde yanmayı başlatır. Buna “ateşleme sistemi” denir.
Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Ateşleme sistemi çeşitleri nelerdir?
İki türü vardır: klasik (distributor ve platinli) ve elektronik ateşleme sistemi. Elektronik ateşleme sisteminde platin ve kapasitörler yerine elektronik transistörler kullanılır.
Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Buji, ateşleme bobini veya distribütör gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Eksik veya kirli motor yağı: Yetersiz motor yağı veya aşırı kirli yağ motorun çalışmamasına neden olabilir.
Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Buji, ateşleme bobini veya distribütör gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Eksik veya kirli motor yağı: Yetersiz motor yağı veya aşırı kirli yağ motorun çalışmamasına neden olabilir.
Dizel ateşleme sistemi nasıl çalışır?
Genellikle, bir dizel motor, silindirin sıcaklığını yükseltmek için havayı sıkıştıran ve ardından atomize dizel yakıtı o silindire enjekte eden bir piston kullanarak çalışır. Yüksek sıcaklıktaki yakıt onunla temas ettiğinde tutuşur. Bu enerji, pistonu krank miline sürer ve tahrik sistemi aracılığıyla iletir.
Ateşleme arızası neden verir?
ATEŞLEME BOBİNİ HATASI: ARIZA NEDENİ Bobinin yaşlanmaya bağlı olarak aşırı ısınması, arızalı bir ateşleme modülünden veya kontrol ünitesindeki arızalı bir çıkış aşamasından kaynaklanır.